There are a big ship and small ship, but the best ship of all is friendship

There are a big ship and small ship, but the best ship of all is friendship

Kuala Terengganu Cuttlefish Challenge ( Mei 2010 )

Royal Belum Trip ( Julai 2010 )-photograph by rapalajingga

Wednesday 10 February 2010

Trip Memancing Kuala Selangor

8 Febuari 2010, Kuala Selangor.
Pada kali ini Geng Pancing mencuba nasib mengail udang galah di Kuala Selangor, Selangor.Ada beberapa geng pancing yang cukup teruja pada trip kali ini kerana mencuba sesuatu yang baru termasuklah penulis sendiri.

Trip ini disertai oleh tuan presiden sendiri Sdr. Zulhisham dan 7 orang geng yang lain iaitu Sdr.Shelihazman, Sdr. Abd. Rahim, Sdr. Nasir, Sdr. Mazlani, Sdr. Mahzan, Sdr. Fuad dan Sdr. Shahrizan.
Pada trip Geng Pancing terpaksa bertolak ke Kuala Selangor seawal pukul 5.30pagi dengan harapan akan tiba di Jeti Kuala Selangor tepat pukul 7.00pagi, dimana bot yang ditempah menunggu.

Trip ini Geng Pancing tidak pulang hampa kerana hampir 30ekor udang galah berjaya digail dan bakal dijadikan masakan enak nanti.Juara trip kali ini dimenangi oleh Sdr. Nasir kerana berjaya menaikkan udang galah terbanyak dan beliau dinobatkan sebagai Raja Udang 2010.

2 comments:

  1. Suku tahun 2010 mencatatkan hasil yang tidak memberansangkan. Kebelakangan ini, cuaca tidak mementu kadangkala pula cuaca panas yang keterlaluan, diburukkan lagi oleh ketamakan kaki jala yang mengaut serakusnya bondong udang galah setiap hari! (tak kurang 5 ke 10 sampan setiap hari- setiap sampan antara 5 ke 50kg) Sudah setahun BELUM ADA MUSIM UDANG.

    Air mati kali ini - sungai dipenuhi air hujan, segala jenggo tidak aktif kerana air sungai sejuk. Kebanyakan udang galah hanyut dan mendiami di kawasan kuala - sekitar sungai yu dan tanjung keramat. Sekiranya tiada hujan dalam sehari dua ini, dipercayai juga jenggo akan mula berpeleseran dimerata ransang , tunggul dan lubuk.

    ReplyDelete
  2. Insyaalah air mati akan datang ini ada sedikit musim udang sekitar kuala selangor

    ReplyDelete