There are a big ship and small ship, but the best ship of all is friendship

There are a big ship and small ship, but the best ship of all is friendship

Kuala Terengganu Cuttlefish Challenge ( Mei 2010 )

Royal Belum Trip ( Julai 2010 )-photograph by rapalajingga

Sunday 13 December 2009

Trip d'SANGKAR

Pada 8-9 November 2009,Geng Pancing telah mencuba nasib di Rumah Rakit D'Sangkar di Teluk Gong, Klang, Selangor.Pada hari tersebut cuaca amat baik walaupun di musim hujan ketika ini ,seolah-olah mengerti ada aktiviti memancing bakal diadakan.Balingan pertama joran oleh geng pancing tepat pukul 5.00 petang.Sementara sabar menanti joran lentur disambar ikan,Ajk Makanan ( Chef Nasir ) kita sibuk menyediakan makanan malam.Menu Geng Pancing pada malam itu adalah Kari Ayam,syabas Chef Nasir yang telah bertungkus-lumus membawa rencah-rencah masakan dan periuk belanga dari rumahnya.

Aktiviti baling-membaling joran dan dan menyangkut umpan udang hidup masih giat dijalan oleh Geng Pancing namun nasib belum menyelebelahi.Tepat pukul 8.40 malam joran merah berpuaka En. Mahzan melentur menandakan ikan sudah termakan umpan.Ikan seberat 1.5kg berjaya dinaikkan bersama-sama semangat Geng Memancing untuk terus gigih dan bersengkang mata.

Mahzan bersama tangkapannya dan akan dibuat lauk makan tengahari


Hazman sedang menimbang ikan untuk mengenalpasti berat ikan yang perlu diatasinya selepas ini.



Mazlani bersama tangkapannya



Rahim masih sabar menanti ikan pari seberat 10kg.

Pada keesokan hari 9 November 2009, nasib masih tidak menyebelahi Geng Memancing,hanya ikan bersaiz kecil yang mengena.Geng Pancing bertolak pulang pada pukul 5.00 petang dan kemungkinan kamai akan kembali lagi untuk mencuba nasib.
2/5 Bintang untuk D'Sangkar.

No comments:

Post a Comment